نکات طلایی از تولد تا 6 ماهگی


ماساژ نوزاد

ماساژ نوزاد

مانند ما بزرگسالان، نوزادان عاشق لمس شدن هستند. ماساژ نوزاد نه تنها پیوند بین مادر و پدر را تقویت می‌کند، بلکه به کودک اطمینان می‌دهد و کودک را مملو از شادی و حس دوست داشته‌شدن می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا با نکات و فواید ماساژ کودک و آموزش ماساژ کودک در خانه آشنا شوید.

دلایل گریه نوزادان

دلایل گریه نوزادان

دلایل گریه نوزاد الزاما نشانه بیماری یا مشکل خاصی نیست. اما آنچه تمام مادران و پدران را نگران می‌کند آن است که نمی‌توانند گریه نوزادشان را تفسیر کنند. از آنجایی که نوزادان قادر به بیان کلمات برای بیان خواسته یا مشکلشان نیستند، آشنایی با دلایلی که نوزاد گریه می‌کند به شما این امکان را می‌دهد تا بهتر و با اعتماد به نفس بیشتری بتوانید فرزندتان را آرام کنید.

تاثیر تماس پوستی با نوزادان

تاثیر تماس پوستی با نوزادان

نوازش کردن نوزاد و صحبت آرام و آهنگین با او مخصوصا وقت شیر خوردن‌به فرزند شما آرامش و امنیتی می‌دهد که با هیچ ثروتی قابل خریدن نیست. نوزادان تنها با حس خود با محیط بیرون ارتباط برقرار می‌کنند و چون مغز کودک تا سه سالگی در حال رشد است، نوزادان نیازمند تحریکات خارجی برای کمک به رشد مغز خود می‌باشد. تماس پوست به پوست مادر و نوزاد، مزایایی برای هر دو نفر شما دارد.

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

سندرم مرگ ناگهانی نوزاد

 سندرم مرگ ناگهانی نوزاد عبارت است از مرگ نا به هنگام نوزادان که معمولا بین تولد تا چهارماهگی است که در خواب و بدون هیچ گونه پیش‌بینی قبلی پزشکی و بدون برجای گذاشتن هیچ گونه عارضه‌ای در بدن نوزاد اتفاق می‌افتد. این سندرم ۳۵ تا ۵۰ درصد از مرگ کودکان زیر یک سال را شامل شود. علت این بیماری تا به امروز مشخص نشده است احتمال بروز این سندرم یک کودک از ۱۰۰۰ کودک است.

افسردگی بعد از زایمان

افسردگی بعد از زایمان

نوعی از افسردگی که گاهی ممکن است بعد از تولد نوزاد در برخی مادرها به وجود بیاید، افسردگی پس از زایمان نامیده می‌شود. در این مطلب می‌توانید با دلایل افسردگی پس از زایمان، علائم شایع آن، روش‌های درمان و نکاتی مهم ولی ساده برای مقابله با افسردگی پس از زایمان آشنا شوید.

واکسن‌های کودکان

واکسن‌های کودکان

واکسیناسیون بخشی از مراقبت‌های پزشکی کودکان است که از بدو تولد نوزاد شروع می‌شود و در دوران کودکی نیز ادامه پیدا می‌کند. انجام واکسیناسیون‌، نوزادان و کودکان را در برابر برخی از بیماری‌های جدی‌ ایمن می‌کند. در این مطلب می‌توانید با چگونگی عملکرد واکسن‌ها و زمان مناسب برای تزریق واکسن‌های مختلف در سن‌های متفاوت کودکان آشنا شوید.

نمره آپگار و سلامت نوزاد

نمره آپگار و سلامت نوزاد

نمره آپگار تستی است که بلافاصله پس از تولد و برای سلامت نوزاد انجام می‌شود. در این آزمایش ضربان قلب، تونوس عضلانی و علائم دیگر نوزاد مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیاز به مراقبت‌های پزشکی بیشتر یا مراقبت اورژانسی تشخیص داده شود.

بازتاب‌های نوزاد

بازتاب‌های نوزاد

هنگامی که نوزادی متولد میشود ، بسیار بی‌دفاع و آسیب پذیر است. او هیچ‌گونه توانایی‌ای برای مواظبت از خود ندارد اما در چنین شرایطی برخی از بازتاب‌ها و رفلکس‌ها می‌توانند به او کمک کنند تا بهتر با محیط سازگار شود. رفتارهایی که در نتیجه این رفلکس‌ها اتفاق می‌افتند کاملا غیر ارادی هستند.

سلام. من متین هستم، مشاور و بازی‌درمانگر كودک! و البته عاشق بچه ها😊

در اين سال‌های كاری و دوران تحصيل، فهميدم دوران كودكی چه نقش موثر و بزرگی در شكل‌گيری شخصيت کودکان در دوران بزرگسالی داره و چقدر ما بزرگترها می‌تونيم با مطالعه و آگاهی بالغانه، كمک قشنگی به روند رشد اين فرشته‌های كوچولو بكنيم و همينطور دوران كودكی لذت‌بخش و پرباری رو برای نازنين‌هامون فراهم كنيم.
اطلاعات بیش‌تر
بایگانی نوشته‌ها